Vanliga Frågor


För att hitta en expert kan du söka direkt på HelpMeUps startsida via sökfältet eller klicka dig via kategorierna till den du önskar.

HelpMeUp har en antagningsprocess där verifiering av expertens kompetens är en del. Vi har även ett ratingsystem där användare har möjlighet att sätta betyg och ge omdöme på experter. Dessa betyg/omdömen bygger på betalda och genomförda aktiviteter med registrerade användare.

Välj den expert du vill boka och klicka sedan på den tjänst du önskar. Tjänst med beskrivningen ”Privat videomöte” avser ett enskilt möte mellan experten och beställaren. Tjänst med beskrivningen ”Digital workshop(privat)” avser ett privat gruppmöte mellan experten och av beställaren inbjudna deltagare. Experten kan ha angivet max antal deltagare och det är beställaren som ansvarar för detta.
Välj tid och betala bokningen med Swish. En länk till Zoom-mötet skapas. För ”Digital workshop(privat)” ansvarar beställaren för att skicka ut möteslänken till övriga deltagare.

Välj den ”Digital workshop” du önskar deltaga på. Betala bokningen via Swish. En unik länk skapas för beställningen. Säkerställ att obehöriga inte får tillgång till länken då endast en anslutning är möjlig via länken.

När du bokar mötet så skapas automatiskt den möteslänk som du behöver för att kunna ansluta till mötet. Du kan ansluta direkt via webbläsare men får bäst upplevelse om du laddar ned appen på datorn/mobilen. Nedladdning av Zoom görs här zoom.us/download

”Privat videomöte” går att avboka fram till 24h innan mötet. För ”Digitala events(privat) / ”Digitala events” går det att avboka fram till 5 dagar innan planerat datum. Avbokning görs under ”Mina bokningar”. Sker avbokning före ovan tidpunkter återbetalas avgiften. Vid avbokning senare sker ingen återbetalning.

Om mötet/aktiviteten du bokat ställs in av experten / HelpMeUp återbetalas avgiften.

Efter genomfört möte kan du under ”Mina bokningar” ge experten ett betyg och ett omdöme. HelpMeUp förbehåller sig rätten att radera/editera omdömen som innehåller ett ”ovårdat språk”.

Välj att avregistrera dig via länken ”Avregistrera dig” från ett emailutskick eller skicka ett email till support@helpmeup.se med ”Avregistrera” som ämne.

Logga in och ändra uppgifterna under ”Min profil”.

Kontakta oss via support@helpmeup.se så hjälper vi dig.